onsdag den 21. september 2016

....kurve med garn

...jeg faldt over 2 kurve med bomuldsgarn....som jeg bliver nødt til, at få ryddet op i.
Og da min kollega viste mig artiklen om Gitte Gade i avisen, var jeg ikke i tvivl om, hvad jeg har lyst til:

At hækle karklude.

Det er sådan et dejligt overskueligt projekt og en god måde at få brugt en masse rester af garn.

Så jeg har forsøgt mig frem med nogle forskellige mønstre...

Først var det Halager's  stjernekarklude, der fangede mit øje. Men jeg hækler FOR fast, så den bliver alt for hård.

Dernæst så jeg Karen Klarbæk's vaffel hæklede karklude....men de bliver ALT for vamsede.

Jeg giver Ikke op, jeg skal nok finde en opskrift, som passer til min hækle fasthed, samt mine forventninger til en karklud. :-)

Ha' en god onsdag.

HanneZ

2 kommentarer:

  1. Prøv grums eller v'er de bliver ikke så faste. Mvh Jytte gade

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    Jeg har ikke prøvet at hækle karklude, derimod strikket, de er lækre. Forestiller mig de bliver, som du skriver, mere faste i det. For tiden hækler jeg hagesmækker. Skal til to barnedåber, inden for nær fremtid. På ønskeseddel står der bl.a. hagesmækker.
    K.h. Ketty

    SvarSlet