fredag den 9. marts 2012

Minder fra farmor

...idag er det 2 måneder siden min farmor døde; 93 år gammel og stærk, næsten, til det sidste.

Siden da er hendes hjem, gennem mere end 60 år, blevet tømt og er på vej til at blive solgt.

Jeg fik lov, at arve nogle fine genstande fra hende, ting som jeg kunne huske fra min barndom: Termokanden med flettet peddigrør, stellet med de orange blomster, og chokolade tin-æsken, som gemte på sytråd og trykknapper.
En klokkestreng med de fineste broderede fugle, fik jeg også og nu har jeg broderet et par af dem, fordi jeg tænkte, de kunne være fine, at sy på nogle små ting.

3 kommentarer:

  1. Smukke ting, du har arvet.
    Det er så dejligt, når nogen bliver glade for de gamles gemmer!

    SvarSlet
  2. Sjovt hvad der kommer til at betyde noget for os her i livet.
    Sytråden minder også mig om min mormor. Både hun og min mor havde syæsker, men min mormors havde mange flere fine ting end min mors og jeg elskede specielt at få lov til at rydde op i den og sortere :)

    SvarSlet