fredag den 24. juni 2011

Hæklet bluse

Jeg har helt glemt at vise denne lille sag frem. Den er nok pillet op de første 2-3 gange, fordi jeg ikke kunne få størrelsen til at passe...enten hækler jeg ALT for stramt eller også havde garnet ikke den rette tykkelse....???!?!
Men nu er den færdig og den passer mellemste barnet, og hende var den også tiltænkt, så det var jo passende.
Istedet for hæklede knapper har jeg betrukket et par med små-blomstret stof.

Og for en gang skyld kan jeg linke til et mønster....det så jeg nemlig ovre hos rappedikke, (og sikken en sød model hun har..!) som har linket videre til Familie Jorunalen.
Men jeg har set denne bluse overalt herinde på nettet, så opskriften er vist kendt af mange :-)

Men kom bare igang, den er ganske nem og hurtig at hækle.

Rigtig god weekend.
H

2 kommentarer:

  1. Så sød :) Ikke nemt det med størrelser - har strikket en jakke til min lille som kommer i oktober - tror måske han kommer til at passe den en lille uge (om jeg er heldig)

    SvarSlet
  2. Åh, den er SÅ sød!
    Har selv hæklet den et par gange. Skøn opskrift!
    Og resultaterne kan blive søde, seje m.m. alt efter hvilket garn/knapper der bruges.

    SvarSlet